dilluns, 5 de març del 2018

REUNIÓN CON PSPV - PSOE


CASTELLANO

EL viernes 2 de febrero se ha mantenido una reunión en la sede del PSPV-PSOE, entre Valencia Laica, representada por su coordinadora Raquel Ortiz, AVALL representada por Marc Cabanilles, y el secretario de Laicidad y Nuevos Derechos del PSPV-PSOE de la Provincia de Valencia, Kilian Cuerda.

La reunión, esta vez a propuesta del Partido Socialista, ha servido para compartir ideas, opiniones y propuestas sobre políticas de laicidad, comprometiéndose Kilian Cuerda a llevar a cabo las siguientes propuestas:

  • Trasladar a Miquel Soler, Secretario Autonómico de Educación, las inquietudes de Europa Laica y AVALL respecto al nuevo decreto sobre el aumento de otras religiones en el currículo escolar del año próximo,  como ya expresaron hace unos meses al Director General, Jaume Fullana.
  • Explorar las posibilidades de trabajo en común y apertura de canales de comunicación e interacción respecto a las políticas de laicidad de la Ejecutiva Provincial socialista de Valencia. 
  • Así, de la reunión sale el compromiso de iniciar el trabajo conjunto en esta cuestión, planteando la colaboración en un próximo encuentro-debate con militantes y cargos públicos socialistas,  para hablar sobre laicidad dada la importancia para todo proyecto progresista de los valores laicos.
  • Compromiso de  Kilian Cuerda a elevar a la dirección provincial la propuesta de moción  y proyecto de la Red de Municipios por un Estado Laico.
  • Necesidad de una base de datos de los bienes de la iglesia que no pagan impuestos y el montante de ingresos que los Ayuntamientos dejan de recaudar así como los datos sobre las inmatriculaciones en la Comunitat.
  • Por último, se valoró como de gran importancia, además de la lucha por los valores laicos y contra los privilegios de ciertas confesiones religiosas, la defensa del pensamiento científico y racional frente a pseudoterapias y nuevas supersticiones. La reunión se cerró con un compromiso de trabajo conjunto en este ámbito también.

Valencia Laica y Avall transmitieron a Kilian Cuerda su preocupación por la cantidad de actos en los Ayuntamientos socialistas que incumplen la separación entre instituciones públicas  y creencias,o el dinero que se destina a actos de contenido religioso y sufragados con dinero público.

VALENCIÀ

EL divendres 2 de febrer s'ha mantingut una reunió en la seu del PSPV-PSOE, entre València Laica, representada per la seua coordinadora Raquel Ortiz, AVALL representada per Marc Cabanilles, i el secretari de Laïcisme i Nous Drets del PSPV-PSOE de la Província de València, Kilian Cuerda.

La reunió, aquesta vegada a proposta del Partit Socialista, ha servit per a compartir idees, opinions i propostes sobre polítiques de laïcisme, comprometent-se Kilian Cuerda a dur a terme les següents propostes:


  • Traslladar a Miquel Soler, Secretari Autonòmic d'Educació, les inquietuds d'Europa Laica i AVALL respecte al nou decret sobre l'augment d'altres religions en el currículum escolar de l'any pròxim, com ja van expressar fa uns mesos al Director General, Jaume Fullana.
  • Explorar les possibilitats de treball en comú i obertura de canals de comunicació i interacció respecte a les polítiques de laïcisme de l'Executiva Provincial socialista de València. 
  • Així, de la reunió ix el compromís d'iniciar el treball conjunt en aquesta qüestió, plantejant la col·laboració en una pròxima trobada-debat amb militants i càrrecs públics socialistes, per a parlar sobre laïcisme, donat la importància per a tot projecte progressista dels valors laics.
  • Compromís de Kilian Cuerda d'elevar a la direcció provincial la proposta de moció i projecte de la Xarxa de Municipis per un Estat Laic.
  • Necessitat d'una base de dades dels béns de l'església que no paguen impostos i el muntant d'ingressos que els Ajuntaments deixen de recaptar, així com les dades sobre les inmatriculacions a la Comunitat.
  • Finalment, es va valorar com de gran importància, a més de la lluita pels valors laics i contra els privilegis de certes confessions religioses, la defensa del pensament científic i racional enfront de pseudoterapies i noves supersticions. La reunió es va tancar amb un compromís de treball conjunt en aquest àmbit també.

València Laica i Avall van transmetre a Kilian Cuerda la seua preocupació per la quantitat d'actes en els ajuntaments socialistes que incompleixen la separació entre institucions públiques i creences,o els diners que es destina a actes de contingut religiós i sufragats amb diners públics.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada